Monthly
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Újság
 
Képek
 
Videók
 
Letöltések
 
Nőknek
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
E-Mail
 
Linkajánló
 
Új iskola
Felújították, és kibővítették az iskolát, hogy tetszik?
Hogy tetszik a felújított, kibővített iskola?

Nagyon tetszik
Nem rossz
Elmegy egynek
Semmi új
Béna
Nagy rakás sz.r
Felújították?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Időkép most!

Kis Hőtérkép Magyarországról 

Kis Felhőkép Magyarországról
Forrás: www.idokep.hu
 
Autó
Autó : Citroën C6 3.0 V6 Exclusive

Citroën C6 3.0 V6 Exclusive

  2006.12.31. 13:40

„Ősz húrja zsong, jajong, busong a tájon, s ont monoton bút konokon és fájón” – írta 1864-ben Paul Verlaine, a híres francia költő. Lehet, hogy ő akkoriban így látta az őszt, de aki egy Citroën C6 utasteréből szemléli az elsuhanó tájat, garantáltan derűsebbnek és napsugarasabbnak érzi majd ezt az évszakot.

Citroën C6 3.0 V6 Exclusive
„Ősz húrja zsong, jajong, busong a tájon, s ont monoton bút konokon és fájón” – írta 1864-ben Paul Verlaine, a híres francia költő. Lehet, hogy ő akkoriban így látta az őszt, de aki egy Citroën C6 utasteréből szemléli az elsuhanó tájat, garantáltan derűsebbnek és napsugarasabbnak érzi majd ezt az évszakot.
 

A C6 tényleg olyan, mint egy francia sanzon, méghozzá a vidámabb fajtából: harmonikus, könnyed, mégis tartalmas – és kifejezetten élvezetes. S ha már ennél a hasonlatnál tartunk, tegyük hozzá azt is: a sanzonok legtöbbje rövid életűnek bizonyul, s csak kevés marad meg az örökkévalóságnak. A Citroën is tudja ezt, így hát mindent megtett azért, hogy az általa komponált új sanzon slágerré váljon, akárcsak a C6 híres elődje, az 1955-ben bemutatott DS.

Jó időzítés

A franciák most aztán semmit nem bíztak a véletlenre. Azt persze nem tudhatjuk, volt-e szándékosság abban, hogy az autót éppen tavaly, a legendás DS ötvenedik születésnapján mutatták be, s vajon tudatosan várták-e meg, hogy a szaksajtó egy éven át zengje az acélból formázott istennő dicsőségét, hogy aztán a spontán ünnepségsorozat csúcspontján előrukkoljanak az új zászlóshajóval. Akárhogy is, az időzítés éppolyan tökéletes volt, mint a formaterv. Tesztautónk mindenütt élénk feltűnést keltett, pedig a mai autósokat egyre nehezebb meglepni egy-egy jól eltalált formával.

Belül már kevésbé tobzódunk a designban, mert amilyen lendületes és feltűnő a karosszéria, olyan visszafogott az utastér. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a C6 nem elegáns, hiszen a fekete bőrkárpit, az ízléses fabetétek, a jó érzékkel adagolt króm és a végtelenségig letisztult vonalak mind azt sugallják: ez egy luxusautó, amely nem hivalkodik, csak kényeztet.

A főnök autója

k
A Citroën nem csinált nagy titkot abból, hogy ebben az autóban a jobb hátsó ülés a fő hely. Itt szoktak utazni a megacégek felsővezetői, a politikusok és a "nagyvállalkozók", nekik pedig még az egyébként hatalmas hátsó lábtér is kevésnek bizonyulhat – éppen ezért a hátsó ülés könyöklőjében található gombbal a jobb első utasülést teljesen előre lehet tolni. Ugyancsak az utasok kényelmét szolgálja, hogy a hátsó ülések háttámlája dönthető, az ülőlap fűthető, és a légkondicionálást a hátsó traktusban önállóan lehet szabályozni.

Mindezt a komfortot a rendkívül fejlett hidropneumatikus rugózással fejeli meg a Citroën. A rendszer csaknem tökéletesen kiszűri az úthibákat, s a számítógépes szabályozásnak köszönhetően arra is képes, hogy ha az első kerék kátyúba fut, azonnal meglágyítja a hátsó futómű rugózását, így a hátsó kerék már alig döccen. A számítógép arra is ügyel, hogy kanyarban csak kicsit billenjen a karosszéria, gázadáskor pedig ne ágaskodjon az autó.

Csak komótosan!

Nagy kilengésekre egyébként sem kellett számítanunk, mert bár a 3,0 literes, V6-os benzinmotor 215 lóereje nem bizonyult kevésnek a közel 1,9 tonnás autóhoz, a váltó meglehetősen komótosan tette a dolgát. A hatfokozatú, automatikus egység nagyon finoman kapcsolgat ugyan, de nem biztosít frenetikus gyorsulási élményt. Igaz, ez az autó egyébként sem provokál gumifüstölős startokat. Előzéskor viszont érezhetően lassan reagál a padlógázra, ezért ilyenkor kifejezetten hasznos a kézi kapcsolás lehetősége. A manőver után visszatoljuk a váltókart a D pozícióba, s tovább élvezzük a hangtalan siklást.
A C6 üléspozíciója az öt irányban elektromosan állítható, teljes memóriás ülésnek köszönhetően nagyon jó, s ha a vezető megszokja a kissé könnyű járású volánt, az autó egyszerűen és kényelmesen uralható. A vezetést számtalan műszaki berendezés teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá: a menetadatokat a szélvédőre kivetítő rendszer például nemcsak akkor hasznos, ha a sofőr nem akarja levenni tekintetét az útról, hanem akkor is, amikor az utastérbe tűző nap gyakorlatilag láthatatlanná teszi a digitális műszerfal adatait. Emellett ott van még a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a kanyarba bevilágító xenon fényszórók, a 125-ös tempónál kiemelkedő hátsó spoiler, a bal oldali bajuszkapcsolón aktiválható hangvezérlés... S ha már a bajuszkapcsoló szóba került, meg kell említenünk, hogy nem igazán érthető a Citroën spórolási szándéka: ezek a kapcsolók a gyár legolcsóbb modelljeiben is megtalálhatók, a középkonzol pedig gyakorlatilag változtatás nélkül került át a C5-ösből.

A kényelem alap

Az extrákon viszont nem spórolt a Citroën. Már a 12,8 milliós alapár is gazdag felszereltséget tartalmaz, s az alapmodell a teljes biztonsági arzenál mellett szinte minden olyan kényelmi elemet is felvonultat, ami komfortossá tehet egy hosszú utazást. A magasabb felszereltségi szintek felárával valójában csak az igazán innovatív extrákat kell megfizetni, mint például a hologramos kivetítő rendszert vagy az aktív fényszórókat.  A 15,3 millióért kínált Exclusive változathoz pedig már csak napfénytetőt, metálfényt és Lounge csomagot lehet rendelni, ez utóbbi a hátsó utasülések elektromos állítását, fűtését, az első ülés már említett előretolását és a két irányban állítható hátsó fejtámlákat tartalmazza. Nem nehéz kitalálni, hogy ez a csomag meglehetősen népszerű extra lesz Franciaországban, ahol a helyi nagyvállalatok számára elvi kérdés, hogy csúcsvezetőik francia szolgálati autót használjanak.

Balla Márton Fotó: Hilbert Péter
Forrás: www.automotor.hu

 
Látogatók
Indulás: 2006-12-05
 
Visszaszámláló



Create Your Own Countdown

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Férfiaknak
 
Szalagavató
Előre láthatólag november 17-én Szalagavató.
Érdekelt vagy-e benne?

Persze, 12-es vagyok (3 / 43%)
12-es a párom (0 / 0%)
Meg vagyok hívva (1 / 14%)
Ott leszek (1 / 14%)
Csak próbát nézek (1 / 14%)
Nem izgat (1 / 14%)

Szavazatok száma: 7

Létrehozás időpontja:
2007-10-07 10:03:32

Szavazás lezárva:
2007-12-04 16:53:45


Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?