Monthly
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Újság
 
Képek
 
Videók
 
Letöltések
 
Nőknek
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
E-Mail
 
Linkajánló
 
Új iskola
Felújították, és kibővítették az iskolát, hogy tetszik?
Hogy tetszik a felújított, kibővített iskola?

Nagyon tetszik
Nem rossz
Elmegy egynek
Semmi új
Béna
Nagy rakás sz.r
Felújították?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Időkép most!

Kis Hőtérkép Magyarországról 

Kis Felhőkép Magyarországról
Forrás: www.idokep.hu
 
Autó
Autó : Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet

Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet

  2006.12.31. 13:39

A játékgyárak létező csodaautók kicsinyített másával ejtik ámulatba óvodás kortól az embert. A Fiatnak jobb ötlete támadt: rajzolt magának egy álomterepjárót, majd méretarányosan felnagyította – ha beköltözne a nagyvárosba, Lara Croft csak ilyenen járna.

Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet
A játékgyárak létező csodaautók kicsinyített másával ejtik ámulatba óvodás kortól az embert. A Fiatnak jobb ötlete támadt: rajzolt magának egy álomterepjárót, majd méretarányosan felnagyította – ha beköltözne a nagyvárosba, Lara Croft csak ilyenen járna.
 

Ha adva van egy díjnyertes, ráadásul jópofa és praktikus autó, valamint egy egyszerű, de a józan céloknak teljesen megfelelő összkerekes rendszer, a kettő kombinációja gyakorlatilag könyörög azért, hogy arcátlanul fiatalos életmódautóvá válhasson. Ez félig-meddig a Panda Climbingnek is sikerült, de az egyébként tisztességgel helytálló autó külső és belső formajegyei egyszerűen túl szerények a kultikus státusz eléréséhez.

Bambuszharcos

A Climbing által ily módon hagyott nem túl tágas, de mégis létező űrt hivatott betölteni a Cross, a terep-Pandák királya. Ez nem csupán azonnal felismerhető, de mintha semmi köze nem lenne póriasabb társaihoz. A klasszikusan kerek lámpatestek – különösen a zárófények – éppúgy a terepjárózás hőskorát idézik, mint a hátsó tetőoszlop fémhatású burkolata, míg a vaskos, kontrasztos oldalelemek, illetve az egyedül a kosz megakasztására alkalmas, expedíciós tetőcsomagtartót idéző
felépítmény kalandfilmbe illő, komoly sárdagasztót sejtetnek. A stíluselemek használati értéke kétes, hiszen a koptatónak tetsző ajtóborítás maga is horpadásra hajlamos, a hátsó irányjelzők pedig csak közvetlenül az autó mögül láthatók. Az utastérben ellenben rögtön jó pontot szerez a Cross sötét műszerfala, ami az alapkivitel egérszürkéjével szemben egyáltalán nem tükröződik. Bár a célközönség számára talán a külcsín többet nyom majd a latban, a Cross műszakilag is többet tud a Climbing kivitelnél. Először is kizárólag a kisöbű Multijet dízellel kapható, és bármennyire kedvünkre valók is a Fiat apró, pörgős benzinmotorjai, a gázolajas egység sokkal jobban illik a 4x4-es modellhez. Nagyobb nyomatéka miatt kevésbé veszi ki belőle az erőt a viszkokuplungos hajtás – meg hát a hangos kerregés azonnal párhuzamot teremt a vérbeli
terepjárókkal. Az erőforrás a tőle megszokott módon teljesít: alul kiábrándítóan vérszegény, a fordulatszám-tartomány felénél magához tér, és onnan úgy pörög fel 5200-ig, hogy öröm nézni. Hosszú végáttételével városban a negyediket sem mindig tolerálja, országúton ellenben alig 2500-at forog száznál – innen robbanékonyan húz ugyan tovább, de a gyenge hangszigetelés és a kevéssé kifinomult aerodinamikai tulajdonságok miatt nem nagy öröm autópályán forszírozni a fő-Pandát.

Földhöz ragad

A Cross teljesítménye már csak azért sem tűnik kevésnek, mert ritkán szorulunk pótlásra. Az autó igen kevés fékezéssel vezethető: ahol a fronthajtásos alapkivitel mind a négy apró kerekén sodródva kanyarodik, ott a 15 colos abroncsok és az összkerékhajtás a kategóriában elvárhatónál jóval magabiztosabb fordulókészséget eredményeznek. Az oldaldőlés éppen a szuverén irányváltás miatt nem feltűnő, az autócska
némi megszokás után kifejezetten agresszívan vezethető. Ami azonban igazán különlegessé teszi a Panda Crosst, az az elektronikus differenciálzár. A berendezés 30 km/óra alatt összefékezi az azonos tengelyen lévő kerekeket, így laza, csúszós talajon több eséllyel tudunk elindulni. Kemény terepezésre mégsem ajánlanám a kis Fiatot, hiszen sem technikája, sem motorteljesítménye nem elegendő ahhoz, hogy kimásszon azokból a kátyúkból, amelyek bejáratáig hasmagassága és pilótájának merészsége gond nélkül eljuttathatja. Az látatlanban nyilvánvaló volt, hogy a látványelemekért és az összkerékhajtásért prémiumot kell fizetni, a durván 4,2 millió forintos ár mégis mellbevágó – bő ötszázezer forinttal több, mint az azonosan motorizált Climbing verzióé. A különbözet kétharmadát okosan összeválogatott, listás extrákban „tudja le” a Cross, a maradék pedig az optikai tuningot fedezi. Hiába tiltakozik ellene a józan ész, ha már az embernek összkerekes Pandára támad étvágya, nem bolondság megfontolni a csúcsmodellt – végül is egy kis szórakozás a felnőtteknek is kijár.

Svékus Gergely, fotó: Hilbert Péter
Forrás: www.automotor.hu

 
Látogatók
Indulás: 2006-12-05
 
Visszaszámláló



Create Your Own Countdown

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Férfiaknak
 
Szalagavató
Előre láthatólag november 17-én Szalagavató.
Érdekelt vagy-e benne?

Persze, 12-es vagyok (3 / 43%)
12-es a párom (0 / 0%)
Meg vagyok hívva (1 / 14%)
Ott leszek (1 / 14%)
Csak próbát nézek (1 / 14%)
Nem izgat (1 / 14%)

Szavazatok száma: 7

Létrehozás időpontja:
2007-10-07 10:03:32

Szavazás lezárva:
2007-12-04 16:53:45


Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?