Monthly
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Újság
 
Képek
 
Videók
 
Letöltések
 
Nőknek
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
E-Mail
 
Linkajánló
 
Új iskola
Felújították, és kibővítették az iskolát, hogy tetszik?
Hogy tetszik a felújított, kibővített iskola?

Nagyon tetszik
Nem rossz
Elmegy egynek
Semmi új
Béna
Nagy rakás sz.r
Felújították?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Időkép most!

Kis Hőtérkép Magyarországról 

Kis Felhőkép Magyarországról
Forrás: www.idokep.hu
 
Autó
Autó : Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Premium A/T

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Premium A/T

  2006.12.31. 13:35

A Hyundai messziről indult, de rohamléptekkel halad előre. Igaz ez az általuk értékesített autók mennyiségére is, s igaz négykerekűik designjára, műszaki tartalmára és általános minőségére is. A Santa Fe jól példázza mindezt, s egyúttal újabb lépcsőfokot jelent a Hyundai palettájának átrendezésében.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Premium A/T
A Hyundai messziről indult, de rohamléptekkel halad előre. Igaz ez az általuk értékesített autók mennyiségére is, s igaz négykerekűik designjára, műszaki tartalmára és általános minőségére is. A Santa Fe jól példázza mindezt, s egyúttal újabb lépcsőfokot jelent a Hyundai palettájának átrendezésében.

Bár idehaza a kevésbé elismert márkák közé tartozik, a Hyundai a világ autógyártói között jelenleg a hatodik legnagyobb. A cég palettája is hatalmas – elég, ha arra gondolunk, hogy csak terepjáróból (vagy divatosabb megfogalmazásban sportos szabadidő-autóból) hármat is kínálnak: a Tucsont, a Sante Fét és a Terracant. Idehaza az első kettő kapható, s mindkettő friss modell. A korábban kéttagú Hyundai terepjáró-paletta azonban átalakult, hiszen a kompakt 4x4-es Tucson méretei nagyjából megegyeznek a korábbi Santa Féével, így az új Santa Fével a cég feljebb lépett a nagy SUV-k mezőnyébe.

Bátor formaterv

Ha ránézünk az új modellre, rögtön levonhatjuk a következtetést: a Santa Fének igenis van rá esélye, hogy komoly tényező legyen kategóriájában. A Hyundaiokra jellemző kedvező ár-érték arányon túl az újdonság tetszetős látványa, divatos kialakítása is emellett szól. Tervezői bátran merítettek a nyugati világ vevőrétege által divatosnak és vonzónak talált formavilág elemeiből, a végeredmény így harmonikus, rendezett. Sőt, az új Santa Fe karosszériája nem nélkülözi a vagányságot, a lendületet és a sportosságot sem – biztos, hogy a forma senkit nem tántorít majd el ettől a modelltől. Az utastér kevésbé látványos, bent mintha elfogyott volna a tervezők merészsége és kreativitása. Az összkép azonban az unalmasabb formák és a sötét színvilág ellenére kellemes, különösen a vörös kéderezéssel készülő, lyuggatott bőrülések látványosak. A műszerfal nem különösebben fantáziadús, viszont
informatív. Az ergonómiára sem lehet panaszunk, egyedül az első ülésfűtés kapcsolóiért kell nyújtózkodni, ezek mélyen a középkonzol aljára, a váltó elé kerültek. Az összképet elegánsabbá teszi a befújt levegő mennyiségét szabályozó forgókapcsolók ezüstös díszítése és a fahatású betét mellé illesztett díszléc. A Hyundai tervezői ugyan nem alkottak korszakalkotó belső teret, de a dél-koreai autókra korábban jellemző vásári olcsóságot és ízléstelen harsányságot a Santa Fében felváltotta a minőség érzete. Ha az ember beül, egyetlen formai megoldástól sem esik le az álla, de úgy érzi, értéket kap a pénzéért.

Nem csak ígér

Említettük, hogy a paletta átalakításakor a Santa Fe alaposan megnőtt az elődhöz képest. Az ugrás valóban egy teljes kategóriát jelent, hiszen az autó hossza 17,5, szélessége 4,5, magassága 5 centit nőtt, tengelytávja pedig 8 centiméterrel nagyobb. A belső tér tágasságára jellemző, hogy hétüléses kivitel is rendelhető (+400 ezer Ft), a vele szemben támasztott elvárásainkkal azonban bánjunk csínján. Mint oly sokszor, a harmadik üléssor ezúttal is szükségmegoldás. Igaz, hogy leghátul is van két szellőzőrostély, kapaszkodó, pohártartó, itt is hárompontosak a biztonsági övek és állíthatók a fejtámlák, valamint a hátsó klíma is szabályozható, mindez azonban nem kárpótol azért, hogy túlságosan mélyen, felhúzott térdekkel ülünk és szűk a hely. 175 centis magasság felett próbálkozni sem érdemes a beüléssel, gyerekeknek azonban megfelel a két, egyenként kihajtható szükségülés. A középső sorban jóval előnyösebb a helyzet, a háttámla dőlésszöge több fokozatban állítható, az ülőlap azonban lehetne hosszabb. Mint minden autóban, a Santa Fében is elöl, különösen a vezetőülésben legjobb ülni.

Többet ésszel

képgaléria
A menetteljesítmények, az autó összeszedettsége és harmóniája az úton, egyszóval a vezetés minősége felülmúlta várakozásunkat. A rugózás kényelmes, s bár jelen van a nagytestű (s különösen az amerikai piacra szánt) SUV-kra jellemző dülöngélés és bólogatás, ennek mértéke minimális, a karosszéria oldalirányú mozgásait és sodródását megfelelően kordában tartja a felfüggesztés. Utóbbi hátul alaposan megújult, hiszen a korábbi keresztlengőkaros helyett multi-link futómű kapott helyet a raktér alatt, s ennek észrevehetően kényelmesebb a rugózása. A közel kéttonnás autót elöl-hátul tárcsafék lassítja – megfelelő hatékonysággal. Ebben része van a széles gumiknak is: a Santa Fe legdrágább változatára 235/60 R 18-as kerekek kerülnek. Új fejlesztésű a 2,2 literes common rail dízelmotor is. A változó geometriájú feltöltővel készülő masina derekasan küzd a hatalmas tömeggel, s nem is mindig marad alul. Az átlagos igényeket játszi könnyedséggel elégíti ki (ez igaz a fogyasztásra is, hiszen nálunk tíz liter alatt maradt az átlag), sportos menettulajdonságokat azonban ne ettől a modelltől várjunk. Ha nem hajszoljuk, a motorzaj a kellemetlenség határértéke alatt marad, de
képgaléria
a monoton, mély morgást azért szokni kell. Ezzel a kocsival tényleg csak akkor érdemes sietni, ha valóban szükséges: erőltetett menetben ugyanis a dinamizmusnál sokkal nagyobb mértékben nő a motorhang, a búgás és a fogyasztás. Szokatlan és vonzó alternatíva az automatikus váltó – ilyet többnyire a prémiummárkák kínálnak dízel erőforrásaikhoz. A Hyundai gépe harmonikusan illeszkedik a motorhoz: ez sem a dinamizmust szolgálja. Bár a kapcsolások finomak, a rendszer vezérlőprogramja – ha teheti – elkerüli a motor pörgetését, s így elmaradnak a lendületes gyorsítások.

Felnőtt a feladathoz

A Santa Fe nemcsak méreteit, hanem szolgáltatásait tekintve is érettebb autó. Hozza az elvárhatót a felszereltség terén – többek között hat légzsák, ABS, EBD, szervokormány, elektromos ablakok és tükrök, menetstabilizáló elektronika, klíma, elfogadható hangminőségű hifi is része a szériakivitelnek. Az általunk tesztelt Premium változat ezt ízléses bőrülésekkel, metálfénnyel, ülésfűtéssel és ötfokozatú, automatikus váltóval, napfénytetővel, elektromos állítású első ülésekkel toldja meg. Így azonban már az ára is kissé idegenül hat a Hyundai-árlistán: ennél a márkánál ugyanis még nem szoktuk meg a tízmilliónál nagyobb összeget.
Palovecz Gábor Fotó: Hilbert Péter

Forrás: www.automotor.hu

 
Látogatók
Indulás: 2006-12-05
 
Visszaszámláló



Create Your Own Countdown

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Férfiaknak
 
Szalagavató
Előre láthatólag november 17-én Szalagavató.
Érdekelt vagy-e benne?

Persze, 12-es vagyok (3 / 43%)
12-es a párom (0 / 0%)
Meg vagyok hívva (1 / 14%)
Ott leszek (1 / 14%)
Csak próbát nézek (1 / 14%)
Nem izgat (1 / 14%)

Szavazatok száma: 7

Létrehozás időpontja:
2007-10-07 10:03:32

Szavazás lezárva:
2007-12-04 16:53:45


Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?