Aut : Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet |
Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet
2006.12.31. 13:39
A jtkgyrak ltez csodaautk kicsinytett msval ejtik mulatba vods kortl az embert. A Fiatnak jobb tlete tmadt: rajzolt magnak egy lomterepjrt, majd mretarnyosan felnagytotta – ha bekltzne a nagyvrosba, Lara Croft csak ilyenen jrna.
Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet A jtkgyrak ltez csodaautk kicsinytett msval ejtik mulatba vods kortl az embert. A Fiatnak jobb tlete tmadt: rajzolt magnak egy lomterepjrt, majd mretarnyosan felnagytotta – ha bekltzne a nagyvrosba, Lara Croft csak ilyenen jrna.
|
Ha adva van egy djnyertes, radsul jpofa s praktikus aut, valamint egy egyszer, de a jzan cloknak teljesen megfelel sszkerekes rendszer, a kett kombincija gyakorlatilag knyrg azrt, hogy arctlanul fiatalos letmdautv vlhasson. Ez flig-meddig a Panda Climbingnek is sikerlt, de az egybknt tisztessggel helytll aut kls s bels formajegyei egyszeren tl szernyek a kultikus sttusz elrshez.
Bambuszharcos
A Climbing ltal ily mdon hagyott nem tl tgas, de mgis ltez rt hivatott betlteni a Cross, a terep-Pandk kirlya. Ez nem csupn azonnal felismerhet, de mintha semmi kze nem lenne priasabb trsaihoz. A klasszikusan kerek lmpatestek – klnsen a zrfnyek – ppgy a terepjrzs hskort idzik, mint a hts tetoszlop fmhats burkolata, mg a vaskos, kontrasztos oldalelemek, illetve az egyedl a kosz megakasztsra alkalmas, expedcis tetcsomagtartt idz
 |
 |
| felptmny kalandfilmbe ill, komoly srdagasztt sejtetnek. A stluselemek hasznlati rtke ktes, hiszen a koptatnak tetsz ajtborts maga is horpadsra hajlamos, a hts irnyjelzk pedig csak kzvetlenl az aut mgl lthatk. Az utastrben ellenben rgtn j pontot szerez a Cross stt mszerfala, ami az alapkivitel egrszrkjvel szemben egyltaln nem tkrzdik. Br a clkznsg szmra taln a klcsn tbbet nyom majd a latban, a Cross mszakilag is tbbet tud a Climbing kivitelnl. Elszr is kizrlag a kisb Multijet dzellel kaphat, s brmennyire kedvnkre valk is a Fiat apr, prgs benzinmotorjai, a gzolajas egysg sokkal jobban illik a 4x4-es modellhez. Nagyobb nyomatka miatt kevsb veszi ki belle az ert a viszkokuplungos hajts – meg ht a hangos kerregs azonnal prhuzamot teremt a vrbeli
 |
 |
| terepjrkkal. Az erforrs a tle megszokott mdon teljest: alul kibrndtan vrszegny, a fordulatszm-tartomny felnl maghoz tr, s onnan gy prg fel 5200-ig, hogy rm nzni. Hossz vgtttelvel vrosban a negyediket sem mindig tolerlja, orszgton ellenben alig 2500-at forog szznl – innen robbankonyan hz ugyan tovbb, de a gyenge hangszigetels s a kevss kifinomult aerodinamikai tulajdonsgok miatt nem nagy rm autplyn forszrozni a f-Pandt.
Fldhz ragad
A Cross teljestmnye mr csak azrt sem tnik kevsnek, mert ritkn szorulunk ptlsra. Az aut igen kevs fkezssel vezethet: ahol a fronthajtsos alapkivitel mind a ngy apr kerekn sodrdva kanyarodik, ott a 15 colos abroncsok s az sszkerkhajts a kategriban elvrhatnl jval magabiztosabb fordulkszsget eredmnyeznek. Az oldaldls ppen a szuvern irnyvlts miatt nem feltn, az autcska
 |
 |
| nmi megszoks utn kifejezetten agresszvan vezethet. Ami azonban igazn klnlegess teszi a Panda Crosst, az az elektronikus differencilzr. A berendezs 30 km/ra alatt sszefkezi az azonos tengelyen lv kerekeket, gy laza, csszs talajon tbb esllyel tudunk elindulni. Kemny terepezsre mgsem ajnlanm a kis Fiatot, hiszen sem technikja, sem motorteljestmnye nem elegend ahhoz, hogy kimsszon azokbl a ktykbl, amelyek bejratig hasmagassga s piltjnak merszsge gond nlkl eljuttathatja. Az ltatlanban nyilvnval volt, hogy a ltvnyelemekrt s az sszkerkhajtsrt prmiumot kell fizetni, a durvn 4,2 milli forintos r mgis mellbevg – b tszzezer forinttal tbb, mint az azonosan motorizlt Climbing verzi. A klnbzet ktharmadt okosan sszevlogatott, lists extrkban „tudja le” a Cross, a maradk pedig az optikai tuningot fedezi. Hiba tiltakozik ellene a jzan sz, ha mr az embernek sszkerekes Pandra tmad tvgya, nem bolondsg megfontolni a cscsmodellt – vgl is egy kis szrakozs a felntteknek is kijr.Svkus Gergely, fot: Hilbert Pter | Forrs: www.automotor.hu
|